No Man's Land
No Man's Land

Το έτος 2016 ήταν και εξακολουθεί να είναι αφιερωμένο στους λάτρεις του θεάτρου, μικρούς και μεγάλους. Βασικό παράδειγμα; Μα φυσικά το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης που παρουσιάζουν για πρώτη (και ελπίζουμε όχι για μοναδική) φορά στην Ελλάδα τρία σύγχρονα γαλλικά θεατρικά έργα, σκηνοθετημένα από Έλληνες σκηνοθέτες της νεότερης γενιάς, σε τρεις νέες θεατρικές παραγωγές. No Man’s Land

Όπως ήταν αναμενόμενο, δε μπορέσαμε να αντισταθούμε και βρεθήκαμε το βράδυ της Κυριακής (23/10) στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για την παρουσίαση του θεατρικού έργου No Mans Land, βασισμένο σε δυο έργα της Alexandra Badea, το AllerRetour και το Varisia, 13 Juillet. Αφού καθίσαμε στις θέσεις μας το ενδιαφέρον μας κέντρισε η λιτότητα των σκηνικών ενώ στη συνέχεια συνδυάστηκε ιδανικά με τις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών (Άρτεμις Γρύμπλα, Ηλίας Λάτσης, Βένια Σταματιάδη) που κατάφεραν να μας κρατήσουν καθηλωμένους μέχρι το τέλος της παράστασης. No Man’s Land

main2

Στέρηση ατομικής ελευθερίας, μετανάστευση, πόλεμος και ο φόβος για αγάπη αποτέλεσαν μερικά από τα θέματα προβλήθηκαν με πλούσιο ρεαλισμό στην φρέσκια θεατρική παραγωγή του σκηνοθέτη Γιώργου Λύρα, ενός πολλά υποσχόμενου σκηνοθέτη της νεότερης γενιάς που πρόκειται να μας εκπλήξει και στο μέλλον! No Man’s Land

main-3 

Στο τέλος της παράστασης ζητήσαμε να του κάνουμε μερικές ερωτήσεις, στις οποίες με μεγάλη προθυμία δέχτηκε να μας απαντήσει:

Το θέμα της μετανάστευσης είναι κάτι που διχάζει και προβληματίζει. Πώς είναι να προβάλλεις ένα τέτοιο θέμα επί σκηνής; No Man’s Land

Γιώργος Λύρας: «Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, εμείς προσπαθήσαμε να είμαστε και διακριτικοί και ευαίσθητοι στο πώς θα το διαχειριστούμε, διότι είναι ένα θέμα που πλήττει αυτήν τη στιγμή την Ευρώπη αλλά και όλο τον κόσμο δηλαδή είναι μια από τις παγκόσμιες κρίσεις η μεταναστευτική κρίση. Οφείλεις λοιπόν να το αντιμετωπίσεις με μεγάλο σεβασμό και μεγάλη διακριτικότητα, δεν ξέρω εάν το πετύχαμε αλλά προσπαθήσαμε να το αντιμετωπίσουμε με μια απόσταση κρατώντας το απόσταγμα της αίσθησης του τι σημαίνει να είσαι ξένος και επικεντρωθήκαμε στους κεντρικούς άξονες του έργου που είναι η λήθη, ο χρόνος, το αν η αγάπη μπορεί να καρπίσει σε εμπόλεμες ζώνες, σταθήκαμε κυρίως σε αυτά.»

-Μέσα στο έργο θίγεται το θέμα της στέρησης της ελευθερίας του ανθρώπου. Υπάρχει,κατά τη γνώμη σου,κάποια μορφή ελευθερίας που στερείται η ελληνική θεατρική σκηνή;

Γιώργος Λύρας: « Δε νομίζω, παρόλη την κρίση έχουν χώρο όλα τα είδη και δε θεωρώ ότι υπάρχει ανελευθερία στην τέχνη στην Ελλάδα, ίσως είναι πιο δύσκολο να επιβιώσεις οικονομικά αυτά τα χρόνια αλλά καλλιτεχνικά νομίζω ότι είμαστε από τις τυχερές χώρες να έχουμε γύρω στις 1500 παραστάσεις τον χρόνο όλων των ρευμάτων

-Λοιπόν θα ήθελα να μου δώσεις τρεις χαρακτηρισμούς για το ελληνικό θέατρο του σήμερα.

Γιώργος Λύρας: « Εάν μπορούμε να του δώσουμε μόνο τρεις χαρακτηρισμούς είναι πολύπλευρο, θεωρώ ότι είναι σε υψηλό επαγγελματικό επίπεδο και σε υψηλά ποσοστά παιδείας οι σύγχρονοι δημιουργοί.»

-Ποιά είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;

Γιώργος Λύρας: « Αυτήν την περίοδο κάνουμε πρόβες για την Στέλλα Βιολάντη του Γρηγόριου Ξενόπουλου που θα ανέβει στις 5 Δεκεμβρίου στο Θέατρο ΧΩΡΑ κάθε Δευτέρα και Τρίτη με την Ευγενία Δημητροπούλου στον ρόλο της Στέλλας Βιολάντη. Η παράσταση No Mans Land θα μεταφερθεί στο θέατρο Από Μηχανής από 26 Οκτωβρίου και θα συνεχίσει να παίζεται εκεί κάθε Τετάρτη και Πέμπτη. Επιπλέον, ετοιμάζουμε με τον Σταμάτη Φασουλή την Νίκη του Χρήστου Χομενίδη, όπου συνυπογράφουμε μαζί τη θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος και πάλι μαζί με τον κύριο Φασουλή κάνουμε τη διασκευή του Καζαντζάκη Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά για να μεταφερθεί στο θέατρο.»

Η θεατρική παραγωγή “No Mans Land” με τον απλό και αυθεντικό της χαρακτήρα αναμφίβολα μπήκε στη λίστα των αγαπημένων μας θεατρικών παραστάσεων αυτής της χρονιάς και είναι έτοιμη να σας συναρπάσει!

photoshooting

 

Photoshooting by Dimitris Morezinis

No Man’s Land

Σχολίασε το