Παράσταση Jordan του θεάτρου Λουίζα – Όλα όσα μας είπαν οι ηθοποιοί

0
522

Στις 8 Μαρτίου το θέατρο Λουίζα του δήμου Βύρωνα ” γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας με μία παράσταση που ξεχώρισε. Ο τίτλος της παράστασης ήταν Jordan και ουσιαστικά πρόκειται για το μονόλογο της Σίρλεϊ Τζόουνς, μίας γυναίκας που θα μπορούσε κανείς να πει πως έζησε μια συνηθισμένη ιστορία ζωής αν αναλογιστούμε τα στατιστικά που αφορούν την κακοποίηση των γυναικών ανά τον κόσμο. Δύο εκ των ηθοποιών μας μιλούν λοιπόν, για  τους προβληματισμούς που θέλουν να δημιουργήσουν στο κοινό με την παράστασή τους. Η δε μουσική επένδυση με το πιάνο αποτέλεσε καινοτομία και  ήταν αυτή που συμπλήρωσε με αρμονία την παράσταση!

Υπόθεση και στόχος της παράστασης

Ο μονόλογος της Σίρλεϊ χωρίστηκε σε 5 μονολόγους καθώς προέκυψε η επιθυμία να αποσυνδεθεί η παράσταση από την προσωπική εμπειρία της Σίρλεϊ και να συνδεθεί με την Γυναίκα, γενικώς. Μέσα από την παράσταση, η Σίρλεϊ μας πληροφορεί για τη ζωή της και το πως όλα άλλαξαν μέσω ενός έρωτα. Την ίδια ώρα που μας ενημερώνει για την ιστορία της, βρίσκεται στη φυλακή, περιμένοντας την απόφαση του δικαστηρίου. Ο λόγος που δικάστηκε ήταν η δολοφονία το παιδιού της.  παράσταση

Η δολοφονία του παιδιού της ήταν μία κραυγή απόγνωσης από την σωματική και ψυχική κακοποίηση που δέχθηκε από τον εραστή της και όχι μόνο Στη δε απολογία της, δεν ζητά να την λυπηθούν ούτε να τη συγχωρέσουν. Θέλει μόνο να αφυπνίσει τους πάντες για την κακοποίηση που δέχονται οι γυναίκες, είτε αυτή είναι άμεσα εμφανή, είτε όχι. παράσταση

Συνέντευξη

Εμείς στο athensstories ήρθαμε σε επαφή με τις ηθοποιούς και καταφέραμε να κάνουμε μία μίνι συνέντευξη με 2 από αυτές. Πιο συγκεκριμένα, μιλήσαμε με την Έβελυν Κλάριτς και την Βένια Σασσάλου. Ο στόχος μας είναι να δούμε την οπτική των ηθοποιών. Τέλος, θέλουμε να εστιάσουμε στα μηνύματα που πέρασαν μέσα από την παράστασή τους. Ακολουθούν οι συνεντεύξεις: παράσταση

Jordan

Μετά την συγκλονιστική ερμηνεία της Μαρίνας Ασλάνογλου που βραβεύτηκε για το μονόλογο των Ρέινολντ και Μπουφίνι «Jordan» , τι επιδιώκει η ερασιτεχνική ομάδα του Β’ Θεατρικού εργαστηρίου Δήμου Βύρωνα να πετύχει; παράσταση

Έβελυν: “Σε αντίθεση με το περσινό μας αφιέρωμα στην γυναίκα που παρουσίαζε την γυναίκα ανά τους αιώνες με μουσικοχορευτικά και κωμικά στοιχεία, φέτος επιλέξαμε να παρουσιάσουμε το Jordan, που είναι ένα σκληρό έργο αλλά δυστυχώς υπάρχει κι αυτή η πραγματικότητα, της κακοποιημένης γυναίκας. “παράσταση

Τι σας οδήγησε να θελήσετε να ανεβάσετε την εν λόγω παράσταση; παράσταση

Βένια: “Η κακοποίηση των γυναικών είναι ένα θέμα που αφορά όλες μας. Όλες κάποια στιγμή της ζωής μας μπορεί να βρεθούμε σε αυτή την κατάσταση. Σκοπός της ομάδας μας με την επιλογή αυτού του έργου ήταν να αγγίξουμε και να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό μας.”

Τι ανταπόκριση είχε το «Jordan» στο κοινό ; παράσταση

Εβελ: “Εισπράξαμε πολλά θετικά σχόλια από το κοινό που παρακολούθησε την παράσταση. Φυσικά ήταν ένα αρκετά ευαίσθητο θέμα το οποίο άγγιξε , δημιούργησε συναισθήματα και προβληματισμούς. “παράσταση

Προτιμήσεις 

Τελικά ο κόσμος προτιμά το δράμα ή την κωμωδία; παράσταση

Βεν: “Κακά τα ψέμματα ο περισσότερος κόσμος προτιμά κωμωδία, καθώς υπάρχει ανάγκη για χαλάρωση και γέλιο από τα προβλήματα της καθημερινότητας. “παράσταση

Εβελ: “Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα κόσμου που θέλει να δει μια παράσταση που θα τους αγγίξει πιο βαθιά συναισθήματα, ίσως συναισθήματα που τα έχει κρυμμένα και γιατί όχι να του τα φέρει στην επιφάνεια. “παράσταση

 Προσωπικά τι προτιμάς  να ενσαρκώνεις ; Δραματικές ή κωμικές φιγούρες; παράσταση

Εβελ: “Μου αρέσουν και τα 2. Απλά ίσως λίγο περισσότερο να μου αρέσει ένας δραματικός ρόλος γιατί σε φέρνει σε άμεση επαφή με πιο έντονα συναισθήματα. Απ’την άλλη βέβαια βρίσκω πολύ ενδιαφέρον και τον κωμικό ρόλο γιατί θεωρώ πιο δύσκολο να κάνεις κάποιον να γελάσει.  Η αλήθεια όμως είναι πως είναι νωρίς για μένα να κατασταλάξω τι ακριβώς προτιμώ να ενσαρκώνω.” παράσταση

Πες μου την πιο χαρούμενη και την πιο στενάχωρη στιγμή που έχεις ζήσει στο θέατρο;

Εβελ:”Χαρούμενες στιγμές είναι πολλές καθώς περνάω πολύ όμορφα στις πρόβες. Δεν μου έρχεται τώρα κάποια συγκεκριμένη. Στενοχωριέμαι μόνο όταν τελειώνει η παράσταση καθώς  αποχαιρετώ το ρόλο που δέθηκα και αγάπησα με τον καιρό. Είναι σαν να τελειώνει ένα όμορφο ταξίδι.”

Ηθοποιία ως επάγγελμα

Η ηθοποιία μπορεί να καλύψει τις βιοποριστικές σου ανάγκες;

Βεν: “Θεωρώ πως αν ήταν το επάγγελμά μου, θα δυσκολευόμουν να βιοποριστώ μόνο από αυτό. Τα χρέη είναι πολλά και τα έσοδα λίγα.”

 Έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τον Έλληνα ηθοποιό ; Πώς ;

Βεν:“Φυσικά ναι. Μάλιστα πολλοί αναγκάζονται να κάνουν και άλλες δουλειές που ένας ηθοποιός στην παλιά Ελλάδα δεν θα έκανε.”

 Γιατί παίζεις ερασιτεχνικά ; Τι σου προσφέρει το θέατρο;

Εβελ: “Είχα την ανάγκη να κάνω κάτι άλλο για μένα , πέραν του ρόλου μου ως  μητέρα και σύζυγο. Ήθελα να κάνω κάτι δικό μου που θα με ευχαριστεί και θα με γεμίζει. Πάντα μου άρεσαν οι τέχνες , ασχολήθηκα  παλιά κιόλας με το χορό, οπότε πάντα μου άρεσε η αλληλεπίδραση με το κοινό. Το εργαστήρι άλλωστε αρχικά δημιουργήθηκε για αυτό το λόγο, για μαμάδες που τα πρωινά θέλουν να κάνουν κάτι δημιουργικό για τον εαυτό τους.”

Μέχρι πότε φαντάζεσαι τον εαυτό σου στο σανίδι;

ΕΒελ: “Κοίταξε να δεις! Ο Δήμος Βύρωνα έχει δημιουργήσει θεατρικό εργαστήρι και για τα ΚΑΠΗ οπότε έχω  ακόμα μέλλον χαχααχαχ!”

Συντελεστές της παράστασης

Ηθοποιοί με βάση την σειρά εμφάνισης στην πάρασταση:

Μαρία Μπουράνη, Κατερίνα Ζαχολίτου, Βένια Σασσάλου, ΈΒελυν Κλάριτς, Ροδούλα Σκορδούλη, Αλέξανδρος Παπαδόπουλος

Στο πιάνο βρισκόταν ο Αντρέας Συμβουλόπουλος,

ενώ την σκηνοθεσία του έργου ανέλαβε η Βενετία Χατζηνικολάου

Την αφίσα επιμελήθηκε η Έβελυν Κλάριτς,

τις φωτογραφίες  η Έβελυν Κλάριτς μαζί με τον Αλέξανδρο Παπαδόπουλο

και τις κατασκευές η Βενετία Χατζηνικολάου και η Έβελυν Κλάριτς.

Τέλος τον φωτισμό διαχειρίστηκε ο Πάρης Γεωργούλας.

 

Σχολίασε το