Μένουμε σπίτι!!! Εσύ τι κάνεις εν όψει καραντίνας;

“Κι αν ζούμε σε χρόνια καραντίνας,

εγώ στα χέριά μου δεν πιάνω καραμπίνα.

Στα μάτια σε κοιτώ και σου χαμογελώ.

Κι όλο Προσπαθώ!!!

Θαρρώ , πως έτσι πιο εύκολη σου κάνω τη ρουτίνα

εν όψει καραντίνας.

Θα μείνω σπίτι και θα διαβάσω και όταν κουραστώ

θα σε ξανασκεφτώ…

Εσένα, Εμένα, τον Ηλικιωμένο, τη Γη και το Συνάνθρωπό μου.

Κι αν ζούμε σε χρόνια καραντίνας Εγώ θα προσπαθώ τα Όνειρα 

να πιάσω…”

~Ευφροσύνη Λούζη~

 

To θέμα δεν είναι τι σου συμβαίνει αλλά τι κάνεις μ’ αυτό που σου συμβαίνει…!!!

Η κοινωνική απομάκρυνση σημαίνει να διατηρείτε μια ασφαλή απόσταση (περίπου 2 μέτρα) από τους άλλους και να αποφεύγετε χώρους μαζικής συγκέντρωσης όπως σχολεία, εκκλησίες, αίθουσες συναυλιών και μέσα μαζικής μεταφοράς. Ενώ, Η καραντίνα περιλαμβάνει την αποφυγή της επαφής με άλλους εάν ένα άτομο έχει εκτεθεί σε κορωνοϊό, με στόχο τη διαπίστωση της δικής τους κατάστασης υγείας για το ενδεδειγμένο χρονικό διάστημα (στην προκειμένη περίπτωση – 2 εβδομάδες).

1. Φροντίδα σωματικής υγείας για τη ρύθμιση του συναισθήματος: ισορροπημένη διατροφή, επαρκής ύπνος, ξεκούραση, σωματική άσκηση μέσα στο σπίτι στα πλαίσια του δυνατού, αποφυγή της κατανάλωσης αλκοόλ, του καπνίσματος και της χρήσης ουσιών.

2. Αποσπάστε τη προσοχή σας κάνοντας πράγματα που σας χαλαρώνουν και σας διασκεδάζουν. Για παράδειγμα, επικοινωνήστε με οικεία πρόσωπα, δείτε μια σειρά ή μια ταινία που σας κινεί το ενδιαφέρον, διαβάστε κάποιο βιβλίο, βγείτε να περπατήσετε λίγο φροντίζοντας να τηρήσετε τις οδηγίες προστασίας.

3.Kινητοποίηση με προγραμματισμό δραστηριοτήτων μέσα στην ημέρα για την αύξηση των θετικών συναισθημάτων: προσπάθεια για την ένταξη ευχάριστων δραστηριοτήτων μέσα στην αλλαγμένη καθημερινότητα

” Τα σπίτιά μας έγιναν κελιά και καθένας προσπαθεί να διαχειριστεί το κενό και τον ίλιγγο της κάθε μέρας…παραμένοντας σπίτι.”

4.Χρησιμοποιήστε ψυχολογικές στρατηγικές για να διαχειριστείτε το άγχος και να μείνετε θετικοί .Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αξιολογήσετε τις ανησυχίες σας, και να επιδιώξετε ,να εκτιμήσετε με ρεαλιστικό τρόπο τον βαθμό δυσκολίας, αλλά και την ικανότητά σας να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα. Προσπαθήστε να μην καταστροφολογείτε, αντιθέτως εστιάστε σε αυτά που μπορείτε να κάνετε και να αποδεχτείτε αυτά που δεν μπορούν να αλλάξουν. Ένας τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να κρατάτε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, καταγράφοντας τους λόγους για τους οποίους αισθάνεστε ευγνώμονες, ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές. Επιπλέον μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιες εφαρμογές για ασκήσεις χαλάρωσης και ενσυνειδητότητας  ή και νοερή απεικόνιση, σταδιακή χαλάρωση μυών και άλλες ασκήσεις που στόχο έχουν την ανακούφιση από άγχος και το στρες

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε ανήσυχοι!Το δικό μου μήνυμα, είναι να είμαστε υπεύθυνοι! Όχι μόνο για εμάς αλλά και για τους υπόλοιπους. Να αυτό-προστατευόμαστε και να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας αλλά και να διαχειριστούμε καλύτερα τον πανικό που επικρατεί. Αν είμαστε σίγουροι ότι κάνουμε ό,τι μπορούμε, τότε θα νιώθουμε τουλάχιστον, ότι πράξαμε το καθήκον μας!

Σχολίασε το