Θρησκεία και Έρως – Ένα ταξίδι στη χώρα του βιβλίου

0
94

Το Athensstories και η Ευφροσύνη Λούζη ανακαλύπτουν ένα μοναδικό βιβλίο που κάθε αναγνώστης θα λατρέψει! Θρησκεία και Έρως συνομιλούν για την θρησκειολογία και της ψυχολογία τους βάθους δημιουργώντας ένα μοναδικό “ταξίδι”

Λίγα λόγια για το συγγραφέα…

Ο Βάλτερ Σούμπαρτ γεννήθηκε στις 5 Αυγούστου 1897 στο Σόννεμπεργκ και πέθανε στις 15 Σεπτεμβρίου 1942 σε στρατόπεδο φυλακών στο Καζακστάν. Ήταν Γερμανός δικηγόρος και πολιτιστικός φιλόσοφος! Ακολούθησε επίσης ,δουλειά ως συνδικαλιστής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, όπου ήρθε σε επαφή με τον Oswald Spengler, πραγματοποιώντας αρκετές εκδρομές στο εξωτερικό. Στη Ρίγα, ο Σούμπαρτ άρχισε να εργάζεται ως συγγραφέας και δημοσιογράφος και περιγράφει τον εαυτό του ως καθηγητή φιλοσοφίας. Μόνο το τελευταίο βιβλίο του Σούμπαρτ “Θρησκεία και Έρως” (1941) ,δημοσιεύθηκε στη Γερμανία από τον εκδοτικό οίκο C. H. Beck στο Μόναχο. Ωστόσο, τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε τουλάχιστον οκτώ γλώσσες!

Το βιβλίο που σας συνιστώ να διαβάσετε ανεπιφύλακτα είναι το βιβλίο «Θρησκεία και Έρως», το οποίο πρόκειται για ένα δοκίμιο ερωτικού και θρησκευτικού στοχασμού μέσα από τα συμπεράσματα της θρησκειολογίας και της ψυχολογίας τους βάθους. Στο έργο αυτό μελετώνται οι συνδέσεις του πιστού σε κάποιον θεό με τον ερωτευμένο και ερευνάται η λατρευτική αγάπη, που είναι το ζητούμενο μας! Στο βιβλίο του «Θρησκεία και Έρως» (εκδόσεις Ολκός) αναφέρει:

 «Κάθε συζήτηση για τον Θεό είναι επιτρεπτή, εκτός από μία: ότι δεν υπάρχει. Βέβαια δεν μπορεί να αποδειχθεί η ύπαρξή του, αλλά ούτε και να αμφισβητηθεί. Πρέπει να πιστεύει κανείς σ’ αυτόν, πράγμα που σημαίνει: πρέπει να τον βιώνει. Όπου ο Θεός βιώνεται, καμιά απόδειξη δεν έχει ισχύ, και όπου έχει βιωθεί, δεν απαιτείται καμιά απόδειξη». Αν λοιπόν η πίστη είναι βίωμα, εξ ου και δεν μπορεί να διδαχτεί, δεν είναι αντικείμενο μάθησης, αλλά μύησης!

Αφορμώμενη, λοιπόν απ’ το βιβλίο θα λέγαμε ότι η θρησκεία έχει μόνο λογική, ο έρωτας δεν έχει λογική άλλωστε δεν υφίσταται αν δεν έχει μέσα του το στοιχείο της «παλαβομάρας», της «τρέλας». Επίσης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εκκλησία δεν είναι θρησκεία αλλά ένα κοινωνικό γεγονός ενώ η θρησκεία είναι ένα ατομοκεντρικό γεγονός! Λογική , σημαίνει μια άμυνα υπεράσπισης του «Εγώ» που έρχεται σε αντίθεση με τη σχέση η οποία είναι η έξοδος απ’ το «Εγώ».Η σχέση του Έρωτα έχει έναν εκστατικό χαρακτήρα και προέρχεται απ’ το αρχαιοελληνικό ρήμα –εξίσταμαι- δηλαδή βγαίνω  έξω απ’ το «Εγώ» και δίνομαι, προσφέρομαι, δεν κρατώ τίποτα για ρεζέρβα! Αντίθετα, μια σχέση που επιζητά τη βεβαιότητα, δηλαδή να θωρακίσει το «Εγώ» δεν είναι σχέση αλλά μια δυαδική μοναξιά ή  μια παράλληλη συμπόρευση.Ωστόσο, η «ερωτικότητα» η οποία διαφέρει απ’ τη «σεξουαλικότητα» είναι μια έξοδος, ένα άνοιγμα στα πράγματα και είναι αυτή που δίνει έναν αρμό στην κοινωνία. Νομίζω , το βιβλίο « Θρησκεία και Έρως» είναι μια καλή ευκαιρία για να σκεφτείτε πάνω σε καίρια ζητήματα ζωής!!!

Σχολίασε το